Hjärt och lungsjukas förening.
Veckan börjar med 
på Hjärt och lungsjukas förening. 
Jag hämtade Majken på väg dit. Kom i god tid. Blev lite småprat innan kaffet. Carl kom med listan så vi blev avprickade. Betalade vår 20:a.
Gick fram och bredde våra mackor. Jag tog ägg och sill och leverpastej. Rån med ost blev det också. Det såldes lotter. 20:- och idag blev det 4 på varje ring. Delar upp efter hur många vi är samlade. När vi druckit kaffe så skulle vi spela bingo. 3 brickor var får vi.
Man vinner kaffe. 2 rader = 1 paket. Full bricka = 1 paket.
Fick båda vinsterna i första spelet.
Efter bingo drog vi på lotteriet. Nu vann jag igen.Det blev en blomma, choklad , stuvning och marmelad. Ja jag kan  inte klaga. Har väl vunnit för hela hösten.
Vi hann med att prata lite till innan vi skulle hem. Det blev en trevlig stund här.

När jag kom ut och skulle gå till bilen stötte jag på Leif ifrån "Tro i nutid". Idag hade vi fått ett mail om att det blir ett uppehåll med den gruppen.Fick ju diskutera lite. Sen ska vi resa till Linköping för det ingick i förra terminen.Det blev inställt för tågen kunde inte gå p g a en brand i Hässleholm. 
Sen var det tid att köra hem. 
Värmde bruna bönor och stekte korv till. Lite tv-tittande innan sängen kallade.